Information
Graded.se erbjuder ett brett sortiment av överskottsvaror till kraftigt reducerade priser.
Kundtjänst
Vår kundtjänst når du via e-post till Info@Graded.se . Vi garanterar att svara på frågor inom 48 timmar (gäller endast vardagar). Kan vi inte svara inom 48 timmar meddelar vi detta inom tidsramen.
Allmänna villkor
Samtliga priser i våra prislistor är angivna inklusive moms. Graded.se reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. Levererade varor förblir Graded.se´s egendom till dess full likvid erlagts. Som kund måste man vara minst 18 år eller ha målsmans tillstånd att lägga beställningar. Vid försäljning till konsument följer Graded.se konsumentköpslagen. Vid eventuell tvist följer Graded.se ARN:s rekommendationer.
Frakt
Vi jobbar med DHL Servicepoint till privatkunder och DHL Parcel till företagskunder. Alltid till en fast fraktkostnad av 59:-. Leveranstid 1-3 dagar.
Garanti
Från leverans levereras alla varor med 1 års garanti om inget annat anges.
Outlöst försändelse
Vid beställda men ej uthämtade varor debiteras kunden 100 kronor för att täcka Graded.se´s administration- och transportkostnader. Försändelsen ligger kvar i 14 dagar hos postombudet innan den returneras till Graded.se.
Betalning
Graded.se erbjuder flera betalningsmöjligheter:
Kortbetalning via Billmate: Graded.se tar emot svenska VISA- och Mastercard-kort. Pengarna dras direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen. All information rörande transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) och är krypterade.
Faktura via Billmate: Graded.se erbjuder fakturering till privatpersoner och företag med betalningsvillkor 14 dagar. Fakturan skickas via epost till kunden. Leverans mot faktura sker endast till den folkbokförda adressen för att förhindra bedrägeri. Faktureringsavgift tillkommer med 29 kronor.
Ansvar och garanti
Allt användande av de produkter vi säljer sker på egen risk och vi ersätter ej produkter eller utrustning som blivit skadade i samband med användandet av våra produkter. Graded.se lämnar 1 års garanti på alla produkter om inget annat anges. Vill man returnera en trasig produkt bör man först fylla i en returanmälan. När returansökningen blivit godkänd skickar kunden in varan. Notera att ett erhållet returnummer betyder inte att returen i sig kommer godkännas. Skickas en produkt tillbaka utan returnummer eller i olämpligt emballage kan returen bli försenad eller nekas helt och hållet. Graded.se testar alla returnerade produkter och finns det inget fel eller om felet beror på handhavandefel debiteras kunden 250 kronor för Graded.se´s omkostnader. Graded.se har rätt att antingen avhjälpa felet eller företa omleverans. Kunden har rätt att reklamera en produkt om produktens egenskaper skiljer sig från produktbeskrivningen.
Ångerrätt
Graded.se ger privatpersoner 14 dagars returrätt. Önskas varan returneras ska en returanmälan göras inom 14 dagar från det att varan levererats. Produkterna skall vara i väsentligt oförändrat skick och skall returneras i originalförpackningen. Skickas en produkt tillbaka utan returnummer eller i olämpligt emballage kan returen bli försenad eller nekas helt och hållet. Kunden står för returfrakten när ångerrätten används. Pengarna för produkten, frakten och eventuella andra avgifter återbetalas snarast, dock senast 30 dagar efter att vi mottagit returen.
Ej uthämtad försändelse betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.
Avbeställning
Avbeställning av varor kan ske fram tills att varorna packats och lämnats vidare för transport. För avbeställning kontakta info@Graded.se
Transportskador
Transportskada skall snarast möjligt anmälas till distributören och Graded.se. Kunden bör inte lösa ut ett paket som ser skadat ut, även om man tror att innehållet är oskadat. Om man upptäcker skada först efter att man öppnat paketet reklamerar man omedelbart distributören och Graded.se.
Sekretess
Graded.se är ansvarig för personuppgifter kunden lämnar vid köp och lagras i säkra datorsystem och hanteras enligt bestämmelserna i PUL. Information kunden lämnar vid beställningen används endast internt och skickas bara till tredje part om det krävs för att fullfölja beställningen, exempelvis fakturering och logistikpartner. Kunden har alltid rätt att begära ut vilka uppgifter Graded.se har sparat. Man har också rätt att begära att uppgifterna ändras eller raderas. Kontakta kundtjänst för detta.
Cookies
Graded.se´s webbshop använder sig av kakor ( Cookies ) och måste enligt lagen om elektronisk kommunikation informera alla besökare om detta.